Jedno z większych  forum o skuterach . ZAPRASZAMY ! :)
Strona Główna Forum motoskutery.pl Forum SPN Artykuły Download Linki Szukaj Regulamin YOUTUBE --SPN-- Mapa SPN 20 Październik 2018 08:31:29
Na skróty

stat4u
POMOC NA YT I MOTOSKUTERY.PL
 Zobacz Temat
Jedno z większych forum o skuterach . ZAPRASZAMY ! :) | TEMATY TYPU : NIE PALI-CYLINDER-SPRZĘGŁO-GAŹNIK ITP BĘDĄ KASOWANE .TEMAT MA BYĆ PEŁNY I ZROZUMIAŁY | Poradniki youtube- Artykuły
Autor Składanie silnika:montaż wału,cylindra i skrzyni biegów w silniku 139FMB Ogar 900 manual4t 50-110ccm
dawid5419
Moderator

Avatar Użytkownika

Postów: 1187
Data rejestracji: 09.06.10
Dodane dnia 11 luty 2014 00:43:03
Siemka
Dziś pokaże jak złożyć poprawnie silnik 139fmb czyli 4t manual 50cc-110cc
Potrzebne narzędzia to:
-klucz nasadowy 8,9,10,14
-klucz płaski 10, 17
-śrubokręt krzyżakowy
-ściągacz magneta, nie polecam się bawić ściągaczem do łożysk bo i tak nie pomoże
-pędzelek, pojemnik i benzynę do umycia silnika z syfu
Najlepiej przygotować również sobie trochę miejsca, dobre oświetlenie i zadbać o czystość w miejscu pracy. Staramy się pracować sami w pełnym skupieniu by nie zapomnieć o niczym.

Proces wyciągnięcia silnika opisze w kilku słowach bo każdy ma inny motor.
Więc odkręcamy wydech, odłączamy okablowanie silnika, odczepiamy masę silnika , ściągamy przepustnice z gaźnika, linkę sprzęgła, wężyki od paliwa i ściągamy filtr powietrza.
Czasami jest ssanie na linkę więc tą linkę też trzeba ściągnąć i nie zapominamy o fajce na świecy smiley

Jak napisałem na początku opiszę jak składa się silnik bo myślę że z rozłożeniem każdy rade sobie da.

Przed przystąpieniem do składania myjemy dokładnie kartery i zeskrobujemy stare uszczelki. To bardzo ważne by ustrzec się wycieków oleju. Podkreślam że używanie sylikonu nie jest wskazane bo to co się wyciśnie trafi do oleju i będzie krążyć po całym silniku zapychając przewody olejowe.

Gdy już wszystko lśni czystością to wkładamy łańcuch rozrządu i wkładamy wał w lewy karter tak by łańcuch znalazł się na nim.

Teraz bierzemy tą część i ramie górne ustawiamy bliżej wału a dolne dalej.

Wałek z większymi zębatkami wkładamy po lewej stronie a wałek z mniejszymi po prawej.
Uwaga! Wałki nie trzymać za zębatki bo mogą się rozpaść, wałki należy trzymać wyłącznie za trzpień.
Wkładamy wałki w ramiona.


Teraz trudna część trzeba włożyć wszystkie zębatki z mechanizmem zmiany biegów razem. To dość trudne więc potrzebna dodatkowa para rąk do pracy.

Skrzynia włożona.
Nie wolno zapomnieć o podkładce którą należy założyć na wałek zdawczy, podkładki występują jeszcze między zębatkami, nie ma podkładki pod łożyskiem kulowym.



Bierzemy prawy karter i pierwszą rzeczą którą robimy to ściągamy sprężynę z wałka startera aby ułatwić zakładanie drugiego karteru.


Zakładamy drugi karter.


Większość ludzi przy rozkładaniu nie oznakowuje sobie gdzie jaka śruba powinna iść ale łatwo można sobie z tym poradzić, wystarczy że będziesz dopasowywać śruby tak że będzie po włożeniu wystawać jak na zdjęciu ( ok. 1 cm ).

Wkładamy wszystkie śruby od strony lewego karteru i skręcamy metodą "na krzyża".
Po skręceniu karterów zakładamy z powrotem sprężynę startera.


Teraz bierzemy wodzik zmiany biegów i wkładamy w karter. Przy wkładaniu bolec wystający w karterze musi przejść dokładnie tak jak na zdjęciach.



Po założeniu wodzika bierzemy taką blaszkę z wycięciami pod którą jest okrągła cieniutka blaszka i zakładamy na mechanizm zmiany biegów w pozycji tak jak na zdjęciu.


Bierzemy duże koło zębate i montujemy na wałku pośrednim. Po założeniu zakładamy jeszcze zerger zabezpieczający.


Następnie bierzemy podkładkę dystansową i montujemy na wale w sposób pokazany na zdjęciu.


Montujemy zębatkę i tulejkę.



Zakładamy sprzęgło na wał.


Zakładamy taką podkładkę.



Nakręcamy taką nietypową nakrętkę i dokręcamy za pomocą uderzania w śrubokręt jak na zdjęciach. Przy dokręcaniu warto zablokować wał. Nie trzeba zbyt mocno dokręcać bo podkładka którą założyliśmy wcześniej pełni rolę zabezpieczenia.


Zabezpieczamy nakrętkę odginając jeden z ząbków podkładki w stronę któregoś zagłębienia nakrętki jak na zdjęciu powyżej.

Następnie zakładamy pokrywkę sprzęgła na sprzęgło. Trzeba uważać żeby tulejka nie wypadła.


Przed samym założeniem pokrywy sprzęgła zakładamy taką prostokątną siateczkę która pełni role prymitywnego filtra oleju, Zakładamy ją na samym dole karteru zaraz pod sprzęgłem.

Zakładami pokrywę sprzęgła.


Obracamy silnik na drugą stronę i zakładamy taką śrubę imbusową która pełni role również czujnika aktualnego biegu. Bolczykiem trzeba trafić w nacięcie obok gwintu.



Bierzemy łańcuch, duże i małe koło rozrusznika i montujemy. Duże koło montujemy mniejszą tuleją w stronę silnika a małą zębatkę na wałku rozrusznika. Trzeba to wszystko robić równocześnie ponieważ łańcuch jest krótki i uniemożliwia oddzielny montaż. Małą zębatkę zabezpieczyć zergerem. Montujemy ślizgi łańcucha. Po montażu owych części bierzemy krótką śrubkę z blaszką która zabezpiecza koło rozrusznika i dokręcamy w sposób ukazanym na zdjęciach.
Zakładamy magneto pamiętając by założyć wcześniej klin na wał.


Dokręcamy magneto, mocno.

Teraz możemy zabrać się za montaż cylindra.
Pierwsze co robimy to ustawiamy magneto w pozycji "T", dokładnie jak na zdjęciach.



Zakładamy tłok pozycją "IN" do góry, montujemy tulejki centrujące, zakładamy uszczelkę i o-ring w kanaliku zaraz pod prawą dolną szpilką.
Montujemy cylinder, wkładamy tłok do cylindra tak aby tylko tłok się w nim schował i przeciągamy łańcuszek rozrządu. do kanału łańcucha rozrządu wkładamy prowadnice łańcucha która jest okrągła i dokręcamy z boku za pomocą śruby która jest w połowie gładka. Dopychamy cylinder do końca.



Teraz sprawdzamy czy koło napinacza usiadło dokładnie na łańcuszku rozrządu, jest to bardzo ważne bo jeśli koło nie wskoczy na łańcuch to nie będzie odpowiedniego napięcia łańcuszka i dodatkowo przez tarcie zostanie zmielone. Źle napięty łańcuszek grozi przeskoczeniem rozrządu więc trzeba na to zwracać uwagę.


Zakładamy uszczelkę głowicy, tulejki centrujące ( na szpilce górnej lewej i dolnej prawej ), i o-ringi. Jeden z o-ringów zakładamy na szpilkę dolną lewa i na ten o-ring specjalną tulejkę z wywiniętym kołnierzem. Większy o-ring montujemy pod dolną prawą szpilką, w ten o-ring wkładamy metalową podkładkę.



Montujemy zębatkę wałka rozrządu na łańcuch tak żeby punkt był w linii prostej. Zakładamy głowicę, dokręcamy śruby i sprawdzamy czy wszystkie znaki pokrywają się odpowiednio.


Bierzemy pokrywę głowicy i montujemy na szpilkach strzałką w dół.


Zakładamy podkładkę miedzianą na szpilkę lewą dolną ze względu na to że ta szpilka robi za kanał olejowy dla głowicy


Montujemy resztę podkładek i nakręcamy nakrętki, dokręcając je dość mocno. Teraz montujemy śruby które znajdują się po prawej stronie cylindra. Trzeba je zamontować przed montażem okrągłego dekla głowicy.
Montujemy dekiel. Wystający wąski ząb należy zamontować...

miedzy te dwa wypusty.

Dokładnie tak to wygląda.


Na sam koniec montujemy napinacz.


Montujemy pokrywę iskrownika i silnik jest praktycznie złożony i gotowy do wsadzenia w ramę.

Dziękuje za uwagę.

PS. To była przyczyna rozbierania silnika:

Ukręcony wałek zdawczy skrzyni biegów.

Nie odpowiadam za szkody i błędy które popełnisz, robisz to na własną odpowiedzialność
Zabronione jest kopiowanie poradnika bez mojej zgody
Poradnik przygotowany wyłącznie dla forum SKUTERYPOLNOC.PL


Szacunek dla tego który to przeczyta do końca smiley
Pozdrawiam
Dawid5419 smiley


W RAZIE NIE POJAWIANIA SIĘ ZDJĘĆ PORADNIK JEST SKOPIOWANY NA YOUTUBE . ---> https://www.youtube.com/watch?v=BtbK1ZTL8YU





Moto Zeta Rallly SWAP P/G 70cc LC EVO:
Cylinder Polini Evolution 3 70cc
Wydech Polini Evolution 10
Wał Top Racing High Tech
Wariator Malossi MHR Team Overrange 2010
Przeciwtalerz wariatora Polini Evolution 3
Korektor momentu obrotowego Polini Speed Drive Evolution 3
Pasek napędowy Malossi X-Kevlar Overrange
Sprzęgło Polini For Race 3G
Dzwon Stage6 Wing Cooler R/T
Przełożenia pierwotne Stage6 15/38
Gaźnik Dell'orto VHST 28mm Black Edition
Zawór membranowy Polini Evolution
Króciec z podstawką Stage6 R/T
Filtr stożkowy Stage6 Double Layer
Zapłon Malossi MHR Team
Świeca NGK B10EGV
Edytowane przez stalewiak dnia 25 kwiecień 2014 22:25:06
6744066 http://www.garnek.pl/dawid51 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Składanie silnika 139FMB Ogar 900 4t
Wilczek
Użytkownik

Postów: 398
Miejscowość: Mielec
Data rejestracji: 08.05.11
Dodane dnia 11 luty 2014 09:13:46
Pogubilem sie przy pierwszej operacji.
265513 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Składanie silnika 139FMB Ogar 900 4t
dawid5419
Moderator

Avatar Użytkownika

Postów: 1187
Data rejestracji: 09.06.10
Dodane dnia 11 luty 2014 10:16:02
Wilczek
Powiedz w czym problem
Ja to pisałem od 23 do 1 w nocy więc mogłem niektóre rzeczy nie do końca wytłumaczyć tak jak trzebasmiley





Moto Zeta Rallly SWAP P/G 70cc LC EVO:
Cylinder Polini Evolution 3 70cc
Wydech Polini Evolution 10
Wał Top Racing High Tech
Wariator Malossi MHR Team Overrange 2010
Przeciwtalerz wariatora Polini Evolution 3
Korektor momentu obrotowego Polini Speed Drive Evolution 3
Pasek napędowy Malossi X-Kevlar Overrange
Sprzęgło Polini For Race 3G
Dzwon Stage6 Wing Cooler R/T
Przełożenia pierwotne Stage6 15/38
Gaźnik Dell'orto VHST 28mm Black Edition
Zawór membranowy Polini Evolution
Króciec z podstawką Stage6 R/T
Filtr stożkowy Stage6 Double Layer
Zapłon Malossi MHR Team
Świeca NGK B10EGV
6744066 http://www.garnek.pl/dawid51 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Składanie silnika 139FMB Ogar 900 4t
stalewiak
Super Administrator

Postów: 7246
Miejscowość: warm-maz & pomorskie
Data rejestracji: 26.03.09
Dodane dnia 11 luty 2014 15:27:38
Pieknie . Ten poradnik przyda sie na nowe forum smiley





Youtube stalewiak

http://www.motoskutery.pl/forum/ Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Składanie silnika: montaż wału cylindra i skrzyni biegów w silniku 139FMB Ogar 900 manual 4t
dawid5419
Moderator

Avatar Użytkownika

Postów: 1187
Data rejestracji: 09.06.10
Dodane dnia 11 luty 2014 17:10:00
Zapomniałem dodać że taki silnik 139fmb można dość łatwo przerobić na 110cc
Wystarczy kupić wał, cylinder, głowice i łańcuch rozrządu od 110cc. Wszystko pasuje bez przeróbek smiley





Moto Zeta Rallly SWAP P/G 70cc LC EVO:
Cylinder Polini Evolution 3 70cc
Wydech Polini Evolution 10
Wał Top Racing High Tech
Wariator Malossi MHR Team Overrange 2010
Przeciwtalerz wariatora Polini Evolution 3
Korektor momentu obrotowego Polini Speed Drive Evolution 3
Pasek napędowy Malossi X-Kevlar Overrange
Sprzęgło Polini For Race 3G
Dzwon Stage6 Wing Cooler R/T
Przełożenia pierwotne Stage6 15/38
Gaźnik Dell'orto VHST 28mm Black Edition
Zawór membranowy Polini Evolution
Króciec z podstawką Stage6 R/T
Filtr stożkowy Stage6 Double Layer
Zapłon Malossi MHR Team
Świeca NGK B10EGV
6744066 http://www.garnek.pl/dawid51 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Składanie silnika:montaż wału,cylindra i skrzyni biegów w silniku 139FMB Ogar 900 manual4t 50-11
gierek
Użytkownik

Avatar Użytkownika

Postów: 53
Miejscowość: Rzeszow
Data rejestracji: 07.07.11
Dodane dnia 13 luty 2014 11:45:40
Hmmm mało opisane , nie po oznaczane no i przydał by się taki do 4t ale bez skrzynki


robert
26223393 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Składanie silnika:montaż wału,cylindra i skrzyni biegów w silniku 139FMB Ogar 900 manual4t 50-11
dawid5419
Moderator

Avatar Użytkownika

Postów: 1187
Data rejestracji: 09.06.10
Dodane dnia 13 luty 2014 12:09:51
Wiem że by się przydało trochę więcej zdjęć na początku ale nie o wszystkim się pomyślało.
A opisy są zwięzłe i logiczne więc nie muszą być długie, zresztą na zdjęciach bardzo dużo widać smiley





Moto Zeta Rallly SWAP P/G 70cc LC EVO:
Cylinder Polini Evolution 3 70cc
Wydech Polini Evolution 10
Wał Top Racing High Tech
Wariator Malossi MHR Team Overrange 2010
Przeciwtalerz wariatora Polini Evolution 3
Korektor momentu obrotowego Polini Speed Drive Evolution 3
Pasek napędowy Malossi X-Kevlar Overrange
Sprzęgło Polini For Race 3G
Dzwon Stage6 Wing Cooler R/T
Przełożenia pierwotne Stage6 15/38
Gaźnik Dell'orto VHST 28mm Black Edition
Zawór membranowy Polini Evolution
Króciec z podstawką Stage6 R/T
Filtr stożkowy Stage6 Double Layer
Zapłon Malossi MHR Team
Świeca NGK B10EGV
6744066 http://www.garnek.pl/dawid51 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Składanie silnika:montaż wału,cylindra i skrzyni biegów w silniku 139FMB Ogar 900 manual4t 50-11
stalewiak
Super Administrator

Postów: 7246
Miejscowość: warm-maz & pomorskie
Data rejestracji: 26.03.09
Dodane dnia 13 luty 2014 12:13:42
gierek jest o 4t automat tu http://skuterypolnoc.ubf.pl/readarticle.php?article_id=45 smileysmileysmiley





Youtube stalewiak


Edytowane przez stalewiak dnia 25 kwiecień 2014 22:22:20
http://www.motoskutery.pl/forum/ Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Składanie silnika:montaż wału,cylindra i skrzyni biegów w silniku 139FMB Ogar 900 manual4t 50-11
wedkarz188
Użytkownik

Postów: 4
Data rejestracji: 22.04.13
Dodane dnia 17 luty 2014 14:01:07
Konkret poradnik a ja zaplacilem 300zl za naprawe skutera
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Składanie silnika:montaż wału,cylindra i skrzyni biegów w silniku 139FMB Ogar 900 manual4t 50-11
dandi132
Użytkownik

Postów: 5
Data rejestracji: 11.03.14
Dodane dnia 25 kwiecień 2014 11:37:12
Jak składałem silnik sam bez przygotowania to prawie cały dzień się męczyłem bo nie chciałem nic zepsuć, udało mi się złożyć ale przy każdej części zastanawiałem się czy aby na pewno dobrze składam. Niby w silniku wszystko do siebie pasuje i nie da się źle tego poskładać ale można się pogubić przy podkładkach itp. Bardzo dobry poradnik i moim zdaniem nic więcej nie trzeba dodawać . Gdybym znalazł go wcześniej to silnik złożyłbym w 2 godziny.
Pozdrawiam
Edytowane przez dawid5419 dnia 25 kwiecień 2014 23:08:55
Wyślij Prywatną Wiadomość
Skocz do Forum:
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Info
Jak dodać temat po zalogowaniu kliknij tu

Problem z rejestracją ?

Napisz do Administratora
Ostatnio online
Mateusz94 3 weeks
gosc 5 weeks
byszer 7 weeks
19wojtek 9 weeks
jakub793312 weeks
franc22521 weeks
mariusz3440622 weeks
stalewiak23 weeks
Pedrosik199423 weeks
BrentKew26 weeks
Na Forum
Najnowsze Tematy
Śmierć Forum- (Pokol...
Yamaha Aerox pluje o...
pokrywa paska
peugeot elystar wyde...
GY6 Wymiana tulejek ...
Najciekawsze Tematy
MAPA użytkowników [385]
Zipp Vapor 2007 S... [337]
Jakie rolki -Tema... [228]
Skuter 4T 49ccm ,... [215]
Globalny OT ;] [168]
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych użytkowników: 4,703
Najnowszy Użytkownik: scorpion_1982
Mapa Spn

Zaloguj się

Ukryj panel

m-s czyli motoskutery.pl



Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie